Jaunumi
Kā notiek personas datu aizsardzības sistēmas ieviešana uzņēmumā? | Datu aizsardzība
Vispārīgās datu aizsardzības regula (2016/679) uzņēmēju vidē ir populāra tēma, tomēr advokātu biroja darba ikdiena izgaismo arī aizvien klātesošu mulsumu – uzņēmējiem ne vienmēr ir skaidra ceļa karte uz obligāto prasību izpildi. Turklāt ļoti bieži par iemeslu nesakārtotiem procesiem ir nevis vieglprātīga pieeja, bet gan izpratnes trūkums par to, cik ļoti lielā mērā uzņēmuma ikdienā notiek saskarsme ar aizsargājamiem datiem. Novērojamas arī situācijas, kurās uzņēmumos ir nepamatotu mieru radoši datu aizsardzības dokumenti, tomēr tie daļēji vai pilnībā neatbilst prasībām, līdz ar ko problēmsituācijas pārsteidz vēl sāpīgāk.
Pārliecībai, ka personas datu aizsardzības sistēma uzņēmumā ir atbilstoša prasībām, esošo dokumentu pārbaudi vai jaunu dokumentu izstrādi un ieviešanu ieteicams veikt kopā ar juridiskās jomas speciālistu, kam šajos jautājumos ir ne tikai pieredze, bet arī nepieciešamie instrumenti, lai uzņēmumam palīdzētu noorientēties pietiekami sarežģītajā jomā. Kā tas notiek?
Informācijas apmaiņa
1.Mēs iepazīsimies ar Jūsu uzņēmumā jau esošajiem dokumentiem, tostarp mājas lapas funkcijām un paziņojumiem, kas, iespējams, jau daļēji regulē personas datu aizsardzību. Jums lūgsim šos dokumentus mums atsūtīt;
2.Mēs sagatavosim uzvedinošus jautājumus par apstrādātajiem personu datiem, to ieguvi, izmantošanu, apstrādes tiesisko pamatu, nodošanu, uc. un aicināsim Jūs sniegt atbildes uz tiem;
3.Padziļinātākai izzināšanai un specifisku nianšu precizēšanai mēs nointervēsim Jūsu uzņēmuma atbildīgās personas (parasti vismaz 2 personas x 2h), Jums lūgsim atrast laiku šīm sarunām;
Apkopošana, analīze, secinājumi
Mēs apkoposim un rūpīgi izanalizēsim visu iegūto informāciju, tādējādi nonākot pie secinājumiem;
Risinājumu pārrunāšana
Savstarpēji vienosimies par rīcības plānu, nepieciešamajiem personas datu aizsardzību regulējošajiem dokumentiem, ieviešamajām procedūrām un visu citu, kas specifiski Jūsu uzņēmumam būtu nepieciešams, lai personas datu aizsardzības sistēma atbilstu likuma prasībām;
Dokumentu izstrāde
Mēs izstrādāsim nepieciešamo dokumentāciju, piemēram, lietošanai gatavu apstrādes darbību reģistru, privātuma politiku, privātuma paziņojumu, sīkdatņu politiku, u.c.;
Konsultācijas un apmācības
Risinājumu ilgtspējai rekomendēsim regulāras darbinieku apmācības, tikmēr jau aprakstītā pakalpojuma ietvaros būsim atvērti Jūsu jautājumiem un konsultēsim par prasību ieviešanu, jauniegūtās dokumentācijas pielietošanu u.c.
Balstoties klienta pārstāvētās nozares specifiku, kā arī saimnieciskās darbības ikdienas niansēm, ir nosakāms pakalpojuma ieviešanai nepieciešamais laiks un izmaksas. Finanšu piedāvājuma saņemšanai, kā arī neskaidrību gadījumā aicinām sazināties ar mūsu speciālistiem.
Mazliet no paveiktā:
ACHEMOS GRUPĖ / viens no lielākajiem grupas uzņēmumiem Lietuvā / apgrozījums 800 miljoni eiro
> Veikts GDPR audits un atbilstības novērtējums klienta grupas uzņēmumumiem Latvijā, uz kā pamata izstrādāti nepieciešamie dokumenti un ieviestas procedūras personas datu aizsardzībai. > Nodrošinātas darbinieku apmācības GDPR prasību ieviešanai darba ikdienā.
DATAMED / veselības aprūpes datu digitalizācijas uzņēmums Latvijā / apgrozījums pāri 0,5 miljoniem eiro
> Veiksmīgi pārstāvējām klientu strīdā ar Valsts Datu Inspekciju par medijos plašu rezonansi guvušu lietu par iespējamiem sensitīvu personas datu apstrādes pārkāpumiem
VESELĪBAS INSPEKCIJA
> Mēs izstrādājām un vadījām apmācību programmu par GDPR prasībām vairāk kā 100 Veselības inspekcijas darbiniekiem.
KONFIDENCIĀLS KLIENTS / farmācija / ieņēmumi pāri 1 miljardam eiro
> Lietošanas noteikumu un privātuma politikas izstrāde atšķirīgiem klienta interneta vietņu projektiem:
- interneta vietnei, kurā izvietota informācija par klienta ražotām zālēm un to lietošanu;
- interneta vietnei, kas paredzēta informācijas sniegšanai par konkrētu diagnozi, ārstēšanu, zāļu reklāmai;
- interneta vietnei, kas paredzēta informācijas sniegšanai un pusaudžu izglītošanai dzimumaudzināšanas jautājumos;
> GDPR dokumentu caurskatīšana un lokalizēšana klienta projektam – veselības aprūpes speciālistu iesaistīšana klienta veiktā aptaujā;
> Izstrādāta datu pārkāpumu politika.
Ko darīt, ja radušies jautājumi?
Lasiet arī:
Kategorijas
-
Klienti par mums: Viņi patiešām iedziļinās savu klientu vajadzībās | Datu aizsardzība
26.11.2024LEADELL -
Klienti par mums: komanda demonstrēja augstu profesionalitāti | Datu aizsardzība
15.03.2024LEADELL -
Mūsu klienti runā – padziļināta juridiskā izpēte tika veikta profesionāli
07.03.2018LEADELL